Czy zastanawiałyście się nad wymową kolorów? Jak oddziałują one na naszą podświadomość? Nie jest to język uniwersalny na całym globie, gdyż zależy od kultury w danym kraju. Dlatego skupię się na kulturze zachodniej, w tym również Polsce, gdzie niektóre kolory posiadają podobną wymowę.
Psychologia kolorów w biznesie:
Czarny, granat, biel, szary w ubiorze– to kolory budujące autorytet
Szary– idealny jeśli chcesz zwrócić uwagę, na to co masz do powiedzenia, a nie na to jak wyglądasz
Czerwień– może wyzwalać agresję szczególnie, jeśli występuje w nadmiarze. Czerwień to również kolor, który dodaje odwagi i energii np. podczas ważnego wystąpieniem przed licznym gronem osób.
Kolor czerwony może Ci pomóc również w negocjacjach, ponieważ osoby w tym kolorze postrzegane są jako: asertywne, zdeterminowane i przywódcze
Granat– odpowiedni na rozmowy o pracę lub inne spotkania biznesowe, kolor ten wzbudza zaufanie i jest lubiany przez większość osób
Róż– zjednuje ludzi, wyzwala optymizm, niestety w biznesie róż wyraża brak kompetencji
Żółty– kojarzy się z innowacyjnością, wyzwala marzenia, ułatwia kontakty międzyludzkie, przykuwa uwagę
Zieleń– utożsamiany z: otwartością, stabilnością i miłym usposobieniem. Osoby ubrane na zielono postrzegane są jako zamożniejsze
Brąz– kojarzy się z ubóstwem i obniża kompetencje
Mając świadomość jak oddziałują kolory, na to jak jesteśmy odbierane, warto zwrócić uwagę szykując sobie następnym razem strój na ważną rozmowę. Jeśli stoisz przed dylematem jak się ubrać na biznesowe spotkanie, negocjacje czy prezentacje, to myślę że, najlepiej posłużyć się wyborem koloru autorytetu oraz zaufania.
Dla mnie, najtrudniej jest zaakceptować znaczenie różu w psychologii koloru, gdyż osobiście lubię ten kolor w każdej odmianie i dodatkowo pasuje on do mojego typu urody. Jednak jak już go wkładam, to robię to z czystą świadomością.
Jakie są Wasze odczucia związane z psychologią kolorów? Stosujecie się do tych zasad? A może też macie swoje ulubione kolory, które w biznesie się nie sprawdzają?